28 Nisan 2008 Pazartesi

Bir Küçük Burjuvanın Gizli Çekiciliği


Son zamanlarda iki şey çok moda oldu. Bir ata binmek, iki converse giymek. Millet birbirini eziyor converse satın alabilmek için, at binmeyi öğreten kursların önünde oluşan kayıt kuyruklarıysa uzaydan dahi gözükebiliyor. Yani iş o kadar ciddi.

Şimdi sizi zamanda bir yolculuğa çıkarmak istiyorum. 3 metre kadar kabloya, taksimetre benzeri bir zımbırtıya (oraya hangi yıla gitmek istediğini yazıcaksın, ben uzağa, paleolitik çağa gidiyorum gündüz açar mısın gibi şeyler olmasın, açmam) ve biraz da inanca ihtiyacımız olacak.. O sonuncusunu nerden bulursunuz bilemiyorum.

Sene 1993.. Karnelerin ekmek karşılığı dağıtıldığı zamanlar.. (ayıp ediyorum)

Fotoğrafta gördüğünüz mağrur delikanlı, ayağında conversleri, bulucini çekmiş, toplumsal baskıları elinin tersiyle itip üzerinde pippi yazan tişörtü giymiş (pippi = pipi*2), dönemin modası yeşil askılar da bombastik durmuş hani.. Buram buram soyluluk, feodalite, aristokrasi kokan bir ortamda at binmeye hazırlanıyor.. Ama o delikanlı bir sonraki çağa ait.. Zamanının ötesinde.. Tam bir küçük burjuva.. Yeni bir sosyal sınıfın doğuşunu müjdeliyor..

Yıl 2008, converse giymek, at binmek statü göstergesi olmuş. O küçük burjuva büyümüş, yarattığı trendi takip eden milyonları müstehzi bir gülümsemeyle izliyor..

Yolculuk bitti, sizi 29 Nisan 2008'e koyuyorum tekrar. Yeter bu kadar gezmek.

3 yorum:

Zeynep dedi ki...

at moda değil, hande ataizi o atlı pozunu vereli yıllar geçti yiğidim.
fotoğrafın konseptini bozmasın diye atı moda yapmışsın, yemezler.

Missi dedi ki...

yavrucum ssk kuyruklarını ata binme kursu kuyruğu sanmış olmayasın?? heheheh

Fatih dedi ki...

o masum tayların gözlerinin içine bakın ve aynı şeyleri söyleyin. hadi, eğer kolaysa.