13 Şubat 2008 Çarşamba

21. Yüzyılda Bir İnsanlık Ayıbı: KİB

Ne dünya kaynaklarının adaletsiz kullanımı yüzünden açlıkla boğuşan Afrika, ne ABD'nin aha bu kesin teröristtir diye insanları tıktığı Guantanamo, ne de Avrupa'da köle gibi çalıştırılan göçmen işçiler.. İnsanlık onuru hiç bu kadar yara almamıştı.

Yok artık, abartma filan demeyin sakın bana. Hayır zaten ''kendine iyi bak'' başlı başına bu kadar yersiz bir istekken, bir de bunu kısaltmak.. Aklım almıyor gerçekten. Hadi diyelim bir yanlışın içindesin, senin talimatınla insanların kendine çok daha fazla özen göstereceğini düşünüyorsun. E bu ne demek? Karşı tarafı düşünüyorsun. Bir yere kadar anlaşılabilir. E ama canım kardeşim, uzun uzun, sere serpe yaz o zaman kendine iyi bak diye. Hangi akla hizmet kısaltıyorsun bunu. Ordan kazandığın üç saniyede Afrikalı çocuk mu doyuracaksın?

Peki sen neden bu kadar öfkelisin diye soranlar olabilir. Nedir bu karın ağrısı diye. (tabi böyle demek biraz provokatif olabilir) Ya insan sevgilisinden ''heberöbühüberee.... kib.'' diye bir mesajla ayrılır mı ya? İyi kötü bazı şeyler paylaşılmış, bienallere operalara gidilmiş (tabi canım ne sandınız), yeri gelmiş birlikte dürüm yenmiş (halka indiğimiz güzel zamanlar).. Sonra sen napıyorsun, bana kib diyorsun. Yani şöyle diyim, ben bundan daha ağır bir küfür tahayyül edemiyorum. Tarihten insanlık onurunun bu ölçüde ayaklar altına alındığı bir örnek bulup çıkartamıyorum.

Ana fikir kısmına geldik. Eğer kafaca ve yaşça belirli bir olgunluğa gelmiş birisi size ''kib'' diyorsa, onu derhal hayatınızdan çıkarın. İnanın çok fazla bir kaybınız olmayacak. Eğer böyle bir kayıp olacaksa da, ben onu karşılamayı da taahhüt ediyorum. Yani kendimden ne kadar emin olduğumu sen düşün artık.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Doğru bi tespit. Bi bu kib'e, bi de 'sen harika birisin ama seni arkadaşça seviyorum' lafına alerjim var.İster uzun uzun ister kısa. madem o kadar harikayım neden sevmiyorsun, veya harika değilsem niye harikasın diyorsun!..
Bu arada sen kova burcu musun,yengeç veya? Normalde bu mevzulara hiç kafam çalışmaz ama merak ettim burcunu. Bi arkadaş tavsiye etti blogu.Yanımda oturmuş bana "sen harika birisin ama" demekle meşgul..

Fatih dedi ki...

Zaten ilke olarak doğru olmayan şeyleri yazmıyoruz buraya. Hepsi yaşanmışlıklardan besleniyor, hayatın imbiğinden süzülüp geliyorlar adeta.

Bu arada sen harika birisin ama burcumu yanlış tahmin ettin. Ben boğa olmalıyım. Ama bi artısını da görmedim şu güne kadar, samimi olmak gerekirse.

kristensenn dedi ki...

Hayatınızın imbiğini seveyim Mösyö.
Sevgiler..

Not: s.h.b.a.b.b.h.h.f.y.

Adsız dedi ki...

Bir de lol davası var, lots of laugh demek güya, sen oraya bunu yazınca bende hiç pek çok güldüğün kanaati oluşmuyor, aksine iticileşiyorsun, kendinden tiksindiriyorsun. Sana demiyorum Fatih, bunu kullanana diyorum, sen asla kısaltma kullanmadın hayatın boyunca, TBMM'yi bile her seferinde Türkiye Büyük Millet Meclisi olarak yazdın, Concacaf'ı da Confederation of North, Central American and Caribbean Association Football olarak yazdın, yıllardır bu yönünü takdir ederdim ama bir türlü söyleyemezdim. Neyse, kib... mucks.