17 Eylül 2008 Çarşamba

Tutma Üzerine

Hemen şunu söyleyeyim, askerden yeni dönen bi arkadaş var ismini vermek istemediğim, o çok sever böyle tutmalı hoplatmalı esprileri. Konu herhangi bir şekilde ''gel bunu tut''a bağlanmasın. Bu sığ sularda boğulmayalım. Lütfen.

Tutma üzerine daha başka ne olabilir diye düşündüğünüzü biliyorum (özellikle o arkadaş) Geçen gün farkettim ki, tuttuğunu bırakmayan biriyim. Yani öyle mecazi anlamda filan değil, fiziksel bir durumdan bahsediyorum. Mesela evden çıkıyorum, kapımı kilitliyorum ve o lanet anahtar artık elimde bulunmaması gereken noktaya kadar elimde kalıyor. Yani yapacağım yolculuk 1 saatse bir saat elimde tutuyorum anahtarı. Yaptığımın farkındayım, bilinçsizce gerçekleşen bir durum değil, cebime koymak da istiyorum ama olmuyor. Cebime koyarsam çok mutsuz olacağımı hissediyorum.

Durum böyle. Kesin psikolojik bir açıklaması filan vardır. Sizden yaptığınız eğlenceli ama faydasız işleri bırakıp bu soruna odaklanmanızı istiyorum. Bakalım neler yapabiliriz.

11 yorum:

cicoz dedi ki...

alışkanlıklarından kurtulamayan değil de kurtulmak istemeyen bi tipsin bence sen.. ama su noktada onemli olan sudur ki; mutsuzluklarını, içinde bulunmaması gereken noktaya kadar içinde tutuo musun?

Fatih dedi ki...

evet tutuyorum :) yani anahtarı elimde saatlerce tutarak bu durumu kendime bir metaforla mı anlatıyorum? ne acayip adamım ya

Morning Star dedi ki...

ilk izlenimlerime göre çok sakin bir insansın anahtarı sıkıca tutuyorsan kilitleme işi bittikten sonra stresini aktarabileceğin bir nesneye dönüşüyor olabilir (bkz. transformers) bazı rivayetlere göre ise elde taşınan ve hatta zaman zaman sallanan anahtar dişiye gönderilen çiftleşme sinyali manasına gelebiliyormuş. Ya da fark yaratmak istiyor olabilirsin ya da metafor kelimesini cümle içinde kullanmak istiyor olabilirsin ya da ne acayip adamım ya filan demek istiyor olabilirsin biraz daha zorlarsam 10 ihtimal filan daha çıkarabilirim belki ama sırtım ağrıyo bu kadar yetsin şimdilik bakem.

Fatih dedi ki...

metafor kelimesini cümle içinde kullanmazsan onunla başka ne yapabilirsin ki

gosalynmallard dedi ki...

tut-maması lazım..

Morning Star dedi ki...

ben metafor kelimesinin cümle içinde kullanılabilitesinden(böyle komik oluyo eğlenceli:)) bahsetmedim senin onu cümle içinde kullanmak isteme ihtimalinden bahsettim ama sayfa senin keyif senin nasıl istersen öyle kabul etmek de sana kalmış bişey benden saygılar sevgiler hürmetler hadi kalın sağlıcakla

Fatih dedi ki...

''sayfa senin'' :) ne kadar kavgacısın. relax dude.

Morning Star dedi ki...

sende az diilsin "broken soul" :) hem biraz ayıyım biliyosun idare et

Giz dedi ki...

burda "herkesin tuttugu kendine" seklindeki ilkokul 3 esprisini yapinca dayak yiyo muyuz? yemiyosak yapcam da!

Adsız dedi ki...

bence sütlaçsever bi insansın.ben de nacizane bu çıkarımda bulundum. biraz düşününce aslında konu ile çok iniltili bir çıkarım oluyor.

Fatih dedi ki...

herkesin tuttuğu kendine diyebilirsin, lafta kaldığı sürece bir problem yok.

sütlaç sevmiyorum ama çıkarım gayet mantıklı gerçekten.