9 Eylül 2008 Salı

Korku Filmlerinin Korkutması


Genelde korku filmleri korkutmaz derler, ''ahahaha valla korkmadık güldük çok komikti'' derler filmden sonra, bunu yaparlar, eşin, dostun, ev hanımı ayşe teyze, emektar orhan usta, sen, ben, o, biz, hepimiz... (sizi etkisiz hale getirebilmişimdir umarım)

Ama ben korku filmlerinin korkuttuğunu iddia ediyorum, cesur bir şekilde. Tabii hepsi değil ama bazısı. Hele sinemada izlenirse, o sesle, maskeyle, beyaz yüzle, bıçakla, tirbüşonla, ıvırla zıvırla korkutabiliyor adam seni. Yani bunu başarabilmiş ki korku filmi diye bir janr oluşmuş. Aslında herkes korkuyor. Ama korkusunun anlaşılacağı korkusuyla kimse bu korkusunu dışavuramıyor. İçten içe korkuyor herkes. Hele sinemada daha çok korkuyor.

Bak korkusunu dışavuran da var, yanlış anlaşılmasın. Kafasını kuma gömüp ay ben bakamıycam diyen de var. Onlar daha hesapsız, daha sahici, daha dürüst, daha içten.. Onlar korktuklarının anlaşılmasından korkmayanlar. Korku filmleri onlar sayesinde var, kimse korku filmlerinden korktuğunu dışavurmasaydı korku filmi diye bir şey de kalmazdı ne yazık ki. Korkum o ki, korku filmi endüstrisinden ekmek yiyen bir ton korku filmi endüstrisi işçisi de işsiz kalırdı. Bunları kimse düşünmüyor, daha doğrusu işlerine gelmiyor, korkuyorlar.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bence "psycho" çok komik bir film, izlerken çok güldüm, hatta akşam gülmekten uyuyamadım :|