7 Mayıs 2008 Çarşamba

Minik Bir Uyarı

Gerçi yakın çevremin, aynı ben gibi, hep şatoda filan oturduğundan, hayatında akbil otobüs görmediğinden eminim. Ama yine de, ne olur ne olmaz diye, sizi yeşil otobüslerde başlayan cadı avına karşı uyarmak istiyorum.

Malum bu bahsettiğim otobüslerde cep telefonuyla konuşmak yasak, otobüs manyaklaşıyor orası burası kitleniyor diye. Uzun süredir unutulmuştu ama, pek öyle kaza olmayınca heralde, konuşan olursa eskisi gibi muhtemelen gazete okuyan orta yaşlı bir abi ya da panikatak bir teyze tarafından uyarılmıyordu. Bu iki ''tür'' kendi kabuğuna çekilmişti.

Ta ki Atv ana haber bülteninde o haber yapılana kadar.. Otobüste biri telefonla konuşuyormuş, kuvvetle muhtemel o yüzden direksiyon kitlenmiş, kaza olmuş. Zaten ben bu haberi görünce bi kıllandım. Yani cep telefonuyla konuşursun yılda bir kaza olur, ama böyle bir hassasiyeti tekrar alevlendirirsen yüzlerce tedbirsiz insanın hayatını zindan edersin. Teraziye koy bi bunları.

Neyse, son iki günde yaptığım iki küçük otobüs seyahatinde cep telefonu yüzünden dört tane majör kavga çıkınca, durumun vehametini daha iyi kavradım. Derhal telefonumun sesini kıstım, cadı avı başlamıştı.

Yani siz siz olun, sakın, ama sakın, şu birkaç hafta yeşil otobüste cep telefonu açmayın. Azcık sıkın dişinizi. Çok özür dilerim ama, ne kadar ciddi olduğuma ikna edilebilmeniz için küçük bir şoka ihtiyacınız var: Si-ker-tir-ler. Adamlar kan istiyor, kurban istiyor. Tetikte olun.

6 yorum:

cicoz dedi ki...

derhal telefonunun "sadece" sesini mi kıstın??? demek ki onemli olan konuşmamak, çalması onemli değil? ben burdan bunu mu anlamalıyım?

Fatih dedi ki...

sessize aldım demeliydim, bu vahim hatadan ötürü özür diliyor, bu yüzden doğacak zararları karşılamayı taahhüt ediyorum.

cicoz dedi ki...

yok konumuz dilbilgisi kuralları değil beyim.. anlatamadım sanırım. demek istediğim telefonun sesinden ziyade kendisinin kapatılması gerekmiyor mu??

Fatih dedi ki...

gerekmiyor çünkü mühim olan telefonunun açık olduğunu hissettirmemek. hem çalmasın hem de konuşma. açık kalsın, o sorun değil.

cicoz dedi ki...

hmm


ok :)

Morning Star dedi ki...

"senede bir tane insanın kafasının yarılmaması yada bir tane insanın bilmem kaç milyar hasar ödememesi için mi kapatacağız telefonları? hadi ordan ...me kadar. direksiyon kilitlendiğinde 50 kişinin kuyrukta beklediği bi durağa dalsa bu arada 30 kişi telef olsa içerdede bi kaç ağır yaralı filan şööle hatırı sayılır miktar kan aksa o zaman kapatırım belki de şimdi ne gerek var" gibi birşey bu. Eğer düşünebildiğin bu kadarsa öyle bir günde duraktaki kuyrukta olmanı dilerim...